Uppsala Klätterklubb

Reply to this Thread Pages: < 1 >
klättervägg
3:52 pm, Nov 5 2008 grrrum M16 wrote:
http://www.sh.uu.se/om_projekt_b  lasenhus.asp

goda nyheter antar jag.
dock kvarstår problemet att studenthälsan inte tillåter barn på sina anläggningar så hur kommer det bli med ungdomsverksamheten i uppsala när krux lägger ner sin vägg?(om de inte bygger en ny)
det kommer då inte finnas möjlighet för klubben att bedriva barnverksamhet inomhus.

detta är något som borde tas upp på årsmötet.
tidigare försök att skapa en klubbvägg gick i stöpet på mållinjen men kanske är det dags att försöka igen.

ps har dock hört lösa rykten om eventuell etablering av en komerisell klätterväg, men som sagt rykten är rykten.

/grim
8:49 am, Nov 12 2008 Edited: 9:04 am, Nov 12 2008 SofiaNilsson F33 wrote:
Något tecken tappades i länken. Så här ska det vara:

Jag har noterat att du vill lyfta frågan och barn- och ungdomsklättring på årsmötet. Välkommen på mötet den 3 december.

/ Sofia Nilsson (i styrelsen)
3:34 pm, Nov 12 2008 Edited: 3:37 pm, Nov 12 2008 hento M28 wrote:
tänkte att jag å skulle jö ett försök att få till det.. :P
adressen är alltså:

har en relaterad fråga.. ska cruxväggen stängas!? vaffödårå?

/hento
3:58 pm, Nov 12 2008 Edited: 4:00 pm, Nov 12 2008 Viktor M33 wrote:
För att få länkar måste man använda länkfunktionen (klicka på länken med en jordglob när ni skriver meddelandet.

External Link (www.sh.uu.se)
4:14 pm, Nov 12 2008 hento M28 wrote:
damn. jaja, där får man för att agera viktigpetter.

någon som vet något mer om stängningen av cruxväggen?

/h
5:22 pm, Nov 12 2008 Tjemil M29 wrote:
Hento fick du mitt mail med mitt nummer? jag svarade på det mail jag fick av dig men vet inte om jag fick till adressen rätt. Vi norrlänningar måste ju hålla ihop här i söderns land :)
Jag har nya boulderföraren och en craschpad att bidra med om ni ska ut nånting även om vädret nu verkar sätta stop för allt vad utomhusklättring/bouldering heter. Men även en dålig dag ute är värt besväret :) Rock on / Emil från gamla forumet

För att svara till ämnet så har jag ingen aning om varför crux läggs ner. Hänger mest på stallet men det är trångt där. Kanske skulle kollat in crux innan de lägger ner då.
6:19 pm, Nov 12 2008 grrrum M16 wrote:
vad jag har förstått så har crux ett rivningskontrakt, vet inte hur länge de får vara kvar men kan hända att ja har helt fel.
11:45 pm, Nov 12 2008 NiklasN M40 wrote:
Hej,

Var i kontakt med Crux nyligen och hörde mig för om planerna. I rådande lågkonjunktur är det inte säkert vad Q-Med kommer att kunna hitta på med sin nyförvärvade mark. För Crux del verkar det inte vara någon brådska med att utrymma lokalerna. Om de skulle behöva röra på sig så stod en ny klättervägg högt på agendan, vilket jag tycker låter positivt. Skulle gärna se att UKK kunde bidraga på något sätt om det händer.

/Niklas

9:55 pm, Nov 14 2008 hento M28 wrote:
jessbox emil, ja fick ditt mail.. hade för mig att jag bekräftade att jag skulle höra av mig om jag for ut.. men de gjorde jag alltså inte.

har inte tagit mig ut heller, varit sugen men som sagt så är ju inte vädret det bästa.. ett jävla pissande. hemmavid vare i alla fall torrt, 23 minus å snö! najs.

har inte varit på stallet, men tog mig till crux i onsdagskväll.. jävligt gött å hänga lite, men väldigt trångt där me.

GIVETVIS håller vi norrlänningar ihop mot pöbeln emil
men om det är några locals som hänger här i forumet å känner för å ta me två norrlänningar så får ni ju gärna bjuda me oss eller hur emil?

/h
Reply to this Thread Pages: < 1 >